Sympati


 Efter at have afført mig jakkesættet, som jeg skrev om nedenfor, og sat mig til rette for at se "Det nye Talkshow" - faldt jeg i søvn. Det var ikke Anders' skyld, det havde bare været en lang dag. Men så er det jo ikke mindre end fantastisk, at man bare klikker ind og ser programmet i reprise - når man selv er klar og udhvilet.

Jeg havde glædet mig helt vildt til at se Lill Lindfors. Og jeg blev ikke skuffet. Hun sang bossa nova hittet "Sympati" fra LP'en "Du är den ende" (1966). Javist, der er gået nogen år - men fy faen - hvor det svinger! Og hvor er hun stadig dejlig. Hvis du ikke gider showet iøvrigt, så "spoler" du bare frem til slutningen.

Kategori: ,. Bookmark permalink.

4 Kommentarer til Sympati

  1. Sikke et dejligt gensyn med Lill Lindfors! Jeg husker, hvordan jeg spillede singlen "Du är den ende" igen og igen i mine teenageår. Der er og var magi i luften ...

  2. Nemlig Madame. Hun svinger stadig. Du ar den ende er også et rigtigt godt nummer.

  3. Det er et lidt specielt hit; jeg mener den oprindeligt er en guitar-melodi af de lidt lette at spille, og den var så populær, at en eller anden skrev text til, og så kom det mærkelige: Lill Lindfors kunne få den til at lyde godt :)

  4. Det vidste jeg ikke Donald. Jeg havde dog på fornemmelsen, at folkene omkring Lill Lindfors ikke var de oprindelige kompositører, og at melodien ikke var vredet ud af de svenske skove :)

Skriv en kommentar