Og husk nu at vande Deres hat....


"...Jeg ved det er temmelig 'off season', men jeg ville gerne se på en Panama-hat".

Jeg har været i Petitgas med min datter. Fru Gowings forærede mig en Panama-hat i fødselsdagsgave. Men da Petitgas kun har åbent, når vi er på arbejde, så har det holdt lidt hårdt både for hende inden dagen, og os begge eller hver for sig efter selve dagen, med at komme til at udmønte ønsket. Nu stod vi helt tilfældigt, min datter og jeg, foran butikken i Købmagergade denne fredag eftermiddag.

Jeg har været der før. Jeg er venligt blevet belært om historien bag betegnelsen 'Sixpence', som vi skandinavere bruger om det englænderne kalder en 'Flat Cap'. Og jeg er blevet ret god til at gå med hat: Jeg har to stk. Flat Caps, en australsk Kangaroo eller 'Roo' -


- hjembragt af den ældste af frøknerne Gowings fra et af hendes gentagne ophold i den del af verden. Og altså har jeg nu også en Panama-hat.

Mine Herrer, De kan godt stikke deres bølle-hatte og amerikaner-caps i baglommen: Når der er små dyr i luften, vil jeg fremover være at se iført stråhat, eller Panama-hat om I vil...

Kategori: ,. Bookmark permalink.

8 Kommentarer til Og husk nu at vande Deres hat....

  1. Flot.. højeste mode blandt de kendte og kongelige.. og mand af betydning.. :-) Husk den skal ikke vEndes, men vAndes..

  2. hvor er det elegant at signalere sit selvs yin/yang vha hhv
    en Roo og en Panama.

  3. Inge, den skal jævnligt have en omgang med vandforstøveren. Til gengæld kan den takket være en unik imprægnering tåle en byge...

    Ja Regitze, nu har jeg hattene, så mangler jeg bare at finde på tilhørende skrøner og eventyr :)

  4. Tillykke med nyerhvervelsen, kære Gowings. Men hvad med tropehjelmen, tæller den ikke med som hat?

  5. Kære Cummings, næste gang jeg står i Fortnum & Mason, så slår jeg til. Familiens hidtil eneste tropehjelm er forsvundet fra sin faste plads i det nordsjællandske.

  6. Peter Pedal

    Check endelig http://vimeo.com/1160078

    - og evt. også http://www.youtube.com/watch?v=FZrtijTUA2I

    Leonard Cohen citeret efter hukommelsen: 'I tried wearing jeans, but after all I was more comfortable in a suit'.

  7. Peter Pedal, her er tale om en sand 'Hattemand'. Tak for klippene.

    Jeg kan sige, at det går rigtig godt med rødvinen (måske noget mere moderat end LC), hattene har som bekendt holdt deres indtog, men jakkesættene er mest til pænt brug - dog: En blazer er glimrende overtøj, når vejret tillader det.

    Og - det er længe siden, jeg har gået i cowboy-bukser :)

  8. Hatten skal passe - det er som det skal være men jeg finder det er vigtig, at der er finist på sagerne og det komme med strømper til mænd

Skriv en kommentar