En betydningsfuld mand...


Vi er i process med at skifte pengeinstitut. Og nej, vi har ikke haft konto i Amagerbanken. Fru Gowings fører ordet. Jeg selv sidder og kigger lidt rundt og smuglytter til, hvad der bliver sagt ved de andre borde. Kigger på de andre kunder og bankfolk der samtaler.

Pludselig bliver jeg revet ud af min "flue på væggen" oplevelse: "Hvornår var det nu vi købte huset?". Jeg svarer.

- Det er godt, at jeg er med i banken.

Kategori: . Bookmark permalink.

14 Kommentarer til En betydningsfuld mand...

  1. Hahaha.. ja for søren da, hvor var det godt du havde tid til at tage med.. ;-D

  2. Hr Gowings.
    du minder mig gevaldigt om min salige fader.

  3. Derfor har mænd en vis betydning.

  4. Inge, man vil jo gerne have indflydelse på tingene, ikk'?

    Ja Regitze, der er to slags 'mænd af betydning': Dem der fører ordet og dem der ikke gør :)

    Nemlig, Eric.

  5. Gowings - eller hvad med denne her:
    der findes bare én slags mænd af betydning: de, der vælger omstændighederne indenfor hvilke de fører ordet med omhu.

    (jeg var lige ved at erstatte 'mænd' med 'mennesker', men det synede lige en tand for beige.
    vi behøver ikke plante en knytnæve i hver en sprække længere, vel).

  6. (eller de, der med omhu vælger omstændighederne indenfor hvilke de fører ordet).

    åh. modersmål!

  7. Regitze, 'rettidig omhu' måske? Hvis det begreb da overhovedet har nogen reel betydning længere.

  8. Det gælder om at vide, hvornår man meget nemt kan blive helt uundværlig - og så også være der, når der er brug for én.

  9. Hihi, det er godt, hun har dig :-)

  10. Ellen og Madame, ja det var heldigt, at jeg lige sad klar der...

  11. I al ubeskedenhed plejer jeg at lade mig konsultere på nøjagtig samme måde i den slags situationer. Uden os mænd af betydning var vore hustruer ilde farne.

  12. P.S. Gowings, er der nogen særlig grund til, at du nævner Amagerbanken?

  13. Cummings, ude på Amager var der en lille bank, der revnede sine bukser, da den skrævede over vandet for at række over havnen og ind på Sjælland...

    Derudover er der ingen grund, anden end at vi er blevet trætte af voksende gebyrer, lave indlånsrenter og høje udbetalinger til bankdirektører og aktionærer. Men det er vi vist ikke alene om...

    :)

Skriv en kommentar