Ud at køre....


Det er de mærkeligste ting man kan finde på Youtube. Her en virtuel tur i mit favorit køretøj.

UPDATE: Jeg har en ven der har en Giulia, han viste mig den her.

Kategori: ,,. Bookmark permalink.

10 Kommentarer til Ud at køre....

  1. verdens smukkeste bil og næstsødeste gearskift.
    hvad slukker bilisten for til sidst - lyset?

  2. Tak for turen, Gowings – en fryd for øjet, men larmer den virkelig så meget? Det ser den ikke ud til ...

    Apropos, tillad mig mig at byde på en anden slags køretur. Det bliver først rigtig sjovt ca. 1 minut inde.

  3. Regitze, jeg bliver dig svar skyldig hvad angår den sidste knap, men det er ihvertfald ikke aircon'en :)

    Jeg er ret sikker på at lyset sidder i de små stilke på ratstammen,- lidt ligesom på en Ami 6. Som iøvrigt har verdens sødeste gearskift...

    http://www.youtube.com/watch?v=FqND-WMsIug&feature=related

    Cummings, den larmer ad h...... til. Den har den her blæsende lyd:

    http://www.youtube.com/watch?v=y-kcPwVperM

    Det er den gamle 1.9 l motor fra Traction Avant'en. Der var ikke råd til mere udvikling, da først karosseri, chassis, hydraulik m.m. til DS'en, var udviklet. Reelt lagde DS'en Citroën, som selvstændig bilproducent, i graven.

    Det kan være at fruen og jeg skal se at få os et navigationsanlæg, når man ligefrem lægger vores ture i Frederiksværkområdet ud på youtube :)

  4. Bravo, Gowings! Jeg havde ærlig talt ikke ventet, at du genkendte Carl Ståltrådsvej sådan uden videre!

  5. En af de smukkeste biler jeg kender - og så har den nogle år på bagen, som gør den helt speciel :-)

  6. Næeh, kære ven, der kan du bare se :)

    Madame, 56 år, for at være præcis. ja, det er intet mindre end imponerende. Man forstår godt at publikum lod sig henrykke ved Paris-udstillingen 1955.

  7. Ja, man forstår godt at bilen blev elsket. Forhjulstræk og plads i bunden til fødderne.

    Den larmede altså ikke ret meget! Det er et helt forkert billede link til Cummings giver. Det er jo en motor, som er gammel, udstødningsrøret er defekt, motorhjælmen er åben og kompressionen er ujævn.

  8. underholdningen er i top her i lokalet - og tak for Update:)
    men åh nej! en Giulia gik i stykker!

  9. Donald, jeg tror, du måske tænker på de senere versioner DS20, DS21 og DS23. Det er rigtigt, at DS19'eren er lidt strippet i linket. Overdrivelse fremmer forståelsen. Men selve grundlyden er rigtig nok.

    Den oprindelige DS19 larmede næsten ligeså meget som en Traction Avant (og HY hvis du kan huske den - politiet havde den bl.a.). Biler som den altså også deler motor med. Den har den her høje, blæsende lyd, når den tager omdrejninger. Hvad angår larm blev det meget bedre med de senere motorer (med flere hovedlejer).

    Velbekomme, Regitze. Ja, og så synes jeg, at det er sådan en fin detalje, at se hvordan carabinieri'erne bekymrer sig om hinandens ve og vel efter masse-kollisionen :)

  10. Herudover, som man kan se på den strippede DS19 fra linket ovenfor, så kører blæseren hele tiden (og varierer med omdrejningstallet), som den jo gjorde på gamle motorer. Det bidrager selvfølgelig til støjen.

Skriv en kommentar