Det er de små ting her i livet....

Jeg har lige renoveret bremsekalibre og skiftet bremseklodser. Som belønning for møjet og besværet har producenten malet de nye bremseklodser i british racing green.


Hvis du troede at grøn var grøn så kig her.

Kategori: ,. Bookmark permalink.

8 Kommentarer til Det er de små ting her i livet....

  1. Sikken en fin bil, den har vel ikke bremseklodser?

    Jeg tror grøn er en af de farver, som vi accepterer i myriader af nuancer, fra skrigende ambulance-gulgrøn og 1.maj-bøge-grøn over BRG til vissengrøn og helt over i brune nuancer. Øjet accepterer dem vel fordi vi som mennesker ved at det kan være spiseligt altsammen?

    Jeg læste henvisningen til British Racing Green og det er ikke svært at huske de MG roadsters, som var i den farve. Med læderrem om motorhjælmen :)

  2. Imponerende – det fortjener du! Jeg er grøn af misundelse.

    Lad mig bare være hudløst ærlig: jeg aner ikke, hvilken farve mine bremseklodser er, men jeg gætter på mudret-grå ...

  3. Grøn er ikke bare grøn.. eller også er det.. hmmm, nå lad det nu ligge, og hvis det ligger længe nok, bliver det til en grøn trold :-)
    Tænk jeg anede ikke man selv kunne skifte sådan noget, det vil jeg straks fortælle min søde mand.. ;-) Så kunne vi spare pengene til mekaniker, jeg kan jo evt. bruge dem i en lille kludebutik, eller noget.. :-)

  4. Grønt er godt for øjet, Donald :) Ja, BRG er en klassiker sammen med de sportsvogne, som bar farven. Hvad færre ved er, at franske og tyske racervognes farver er blå og hvid respektivt. Røde biler fra Italien kan vi vist alle nikke genkendende til.

    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_international_auto_racing_colors

    Næh, men goddag kære Cummings :) Ja det er tilsyneladende en ny service. Tidligere bremseklodser som jeg har købt var sorte. Og der er ikke tale om eksotiske indkøb. Dog deværre - man kan ikke se den grønne farve når kaliberen har omfavnet klodserne og skiven. Men, man har jo visheden om, at de er der...

    Nu bliver jeg helt ked af det. - Inge: det er ikke alle mænd der synes det er OK, at blive sølet ind i bremsestøv - og de har min største sympati - bare spørg den gode Cummings.

  5. hø hø.. ikke nær så ked af det som Hasse blev.. ;-)) Til gengæld er min glæde dobbelt.. Jeg er slet ikke ked af det :-D

  6. Så er vi heller ikke, Inge :)

  7. Anonym

    Kjære deg, - British Racing Green er en farge man raskt må forholde seg til når man forelsker seg i en bilentusiast. Likevel ble det rødt da vi fikk vår lille sommerbil. Den gang vi hadde en liten MG Midget var planen å lakkere den om fra Inca Yellow til BRG, - men så døde den før den kom så langt.

  8. Kære Hege, Du må have BRG til gode. Selv har jeg, som du kan se, kun bremseklodser i denne farve. Så der er et stykke vej endnu :)

Skriv en kommentar