En af dem som kun Vorherre holder med...

Vendelboen og troubaduren Allan Olsen har holdt for her til frokost. Han spænder over generationerne. Til nybagte forældre: husk at spille ordentlig musik for jers børn; MGP og børnehits kan have sin berettigelse, men vis dem at der findes en endelig målestok for kvalitet og at 'alt ikke kan være ligegodt'. Allan Olsen fortæller historier. Hver sang er en lille novelle, en tur igennem byen, med smugkig ind ad vinduerne, en samtale med mennesker du voksede op med, men som er forsvundet ud af dit liv: igennem din barndom, din ungdom, din voksendom. Hør selv:



Det er rigtigt ikk'? Man vil ha' mer' - Værsgo'...



God weekend!

Kategori: ,. Bookmark permalink.

9 Kommentarer til En af dem som kun Vorherre holder med...

  1. Tak for både overskrift og musiknumre - begge hæver humøret betragteligt :-)

  2. Ja, ikke sandt, Henriette. I lige måde kunne jeg sige :)

  3. Jeg bliver ved med at se Allan Olsen naevnt alle steder og kan bare ikke forstaa jeg ikke 'kender' ham, for han ser da ud til at vaere gammel nok til at have vaeret fremme i firserne? Den eneste Allan Olsen jeg kan komme i tanker om var ham fra Charly filmene i 70erne og HAM husker jeg, for jeg var vildt forelsket i ham. :) Denne her Allan Olsen kunne jeg nu ogsaa godt forelske mig lidt i, kan jeg nu konstatere.

  4. Ja, det er lidt forvirrende med de to 'Olsener'. Ham her har jeg først lært at kende, efter at jeg blev voksen - ung, men voksen. Og han har hængt ved siden. En Rock'n Roll'et Niels Hausgaard kan man sige - selvom de begge to, der kender hinanden meget godt, sikkert kunne få meget ud af den udlægning :)

  5. Ok, saa forstaar jeg bedre at jeg ikke kender ham. Niels Hausgaard til gengaeld, ham kender jeg - og han er baare dajli!

  6. Den jyske Allan Olsen er meget gribende - det er fint.

  7. Hvordan har Tina fået sit billede plastret ind over kommentarerne her? Søde Tina Omme i London har dette billede som "ikon" eller "avatar", men den plejer ikke at være så stor :)

  8. Hov - ja, hvordan i alverden er jeg blevet forsidemateriale her?

  9. Jamen dog, er det ikke Willy Jönsson på bas?

Skriv en kommentar