Nåh, lektor Blomme, hvad så?...


Cummings forhold til syrener er tæt knyttet til eksamener og ved flere lejligheder har han underholdt mig om sine 'forsømte forår', når vi sammen er kørt ud i det tilstundende forår i provinsen. Nu er eksamenerne endelig slut, der hvor Gowings slår sine folder og han har medvirket til glæde og tænders gnidsel blandt studenterne. Streng, men retfærdig.


Tilbage er et par uger overladt til aktiviteter, der oprindeligt var årsagen til at han valgte denne levevej. Derpå går turen mod Mosel og seriel vinfestival fra by til by. Rigtig god sommer til jer - hvad skal I lave i de kommende uger?

Kategori: ,. Bookmark permalink.

6 Kommentarer til Nåh, lektor Blomme, hvad så?...

  1. God ferie, kære Gowings! Må man spørge – idet jeg antager, at der er tale om en bilferie – hvem der mon har påtaget sig den ansvarsfulde opgave at bringe familien sikkert fra vinfestival til vinfestival?

    P.S. Tak for at vække mit syrentraume til live endnu engang :)

  2. Tak, tak. Bil til Mosel, ja, og du har luret at familiens ene kørekort kunne udgøre en hæmning her; men dels skal vi være sammen med venner, dels foregår turen på cykel i en version, hvor vi ikke selv skal transportere vores oppakning, men får den kørt fra Gasthaus til Gasthaus. Det er måden at gøre det på i vores fremskredne alder.

    PS: Ingen årsag :)

  3. Tak for beroligelsen. Desuden glæder det mig selvfølgelig, at du også er nået frem til den erkendelse, at det gælder om at have folk til at tage sig af så mange strabadserende aktiviteter som muligt. Fortsat god ferie, og skål!

  4. Kære Gowings

    Du spørger hvad vi skal lave - men dermed forudsætter du jo, at vi skal lave noget? :-)

    Jeg skal ikke lave noget, for jeg er netop mentalt hjemvendt fra få dage på Rockgilde - og mandag går turen til Berlin for at se Earth, Wind & Fire om Easyjet vil. De spiller kl. 19.30, og jeg håber sandelig at nå det.

    Tirsdag: Dinosaurudstillingen på https://www.museumfuernaturkunde.berlin/de/museum/exhibitions/tristan-berlin-zeigt-zaehne

    Torsdag: Daimi og Louisiana Jazzband i Sydhavnen hvis jeg orker det.
    Fredag står den på Kim Larsen i Tivoli.
    Søndag: Tower of Power i Den Grå Hal.

    Jeg tager forbehold, for jeg magtede ikke mere end nogle få dage på Rossen - simpelthen pga. "modenhed", hvis du forstår.

  5. Det lyder da på din lange liste, som om du får nok at gøre, Peter Pedal.

    Jeg forstår så ganske udemærket. Herhjemme er det kun familiens yngste, der stadig lader sig friste af dyrskuepladsens tillokkende toner - som sandt at sige, i flere tilfælde var endiog særdeles fristende indeværende år.

  6. Yep!

    Her fra værelset i Berlin kan jeg sige, at jeg missede David Byrne, men det gjorde intet, fordi han er lige her:

    https://www.youtube.com/watch?v=68Ij7do_GPI

    Jeg synes det er mageløst - også hvad angår dress(ur).

    Lad det være soundtracket til sommeren - eller:

    https://www.youtube.com/watch?v=A8a6kHQN9BA

Skriv en kommentar