Er det her egentlig god reklame?


Ja, jeg spørger bare. Bent Fabric kan snart få 90% rabat; han og Suzanne Bjerrehuus (nu 66 år) kan vel for f..... da betale, det et par briller koster. Hvad med et billede af en kontanthjælpsmodtager, en studerende, en plejehjemsbeboer, en læge uden grænser, en brandmand, en pædagog, en sosu, en...Arrgh.


Kategori: ,. Bookmark permalink.

12 Kommentarer til Er det her egentlig god reklame?

  1. Ja det kan du jo have ret i. De er vel nok kun brugt som blikfang. Vi kan jo alle få vor alder i rabat. Det siger bare noget om hvordan forretningerne tænker. Mennesker der lever i den store virkelighed, er jo ikke så interessante. Men enig, jeg havde da også gerne set en 66 årig kvinde, med lidt mere kalkunhals og mindre silicone pande og kindben. Det er nok også sådan, at dem som hele tiden skal holde sig som om de var 17-20 eller 30 er nød til at blive "pumpet" op. Jeg ville aldrig udvise en sådan foragt, for mit eget helbred, at jeg fik fyldt min 62 årige hud ud. Jeg er bedre værd end det.

  2. Også det, Folehave. Det er sjovt, for jeg bliver normalt ikke tricket af reklamer (mener jeg selv), men de her er så lodret stupide. Enhver idiot på 50 år eller derunder i tilfældet Thiele - eller formentlig endnu yngre hos Synoptik - kan glad gå til optikeren vel vidende, at de er med til at betale til, at et par i forvejen styrtende rige mennesker kan få kæmperabat på deres brillekøb - Hallo!

  3. Nej det er en tåbelig reklame, der kun fortæller os, at vi briller er alt alt for dyre.

  4. Det er godt at vi stadig har lov at tænke selv. Ja, de er skøre, de reklamer. Alligevel overvejer jeg om jeg måske kunne få et par læsebriller af højere kvalitet end de billige apoteksbriller. Men min erfaring fra tidligere er, at et dyrt stel ikke altid er bedre.

  5. Hvad er en god reklame? Jeg er ret sikker på, at jeg ville have overset disse her, hvis de havde vist et par anonyme mennesker. Så ja, hvis en god reklame er en reklame, der virker efter hensigten, er de viste reklamer gode reklamer.

  6. Ja, sådan ræsonnerer jeg også, Inge.

    Jeg har tillid til min brillemand og får en fantastsik service. Han er ikke en del af en kæde og hans briller er ikke billige. Men jeg føler mig godt behandlet.

    Rasmine, så er alt jo godt. Som antydet sender reklamen mig et signal om gigantisk stupiditet og manglende empati i de respetive reklamebureauer.

  7. Because they're worth it.

    Det irriterer mig grænseløst, at vi er blevet så komplet socialt tonedøve her til lands. Noget af det mest socialt uretfærdige, som er indført dr sidste år, er rejsekortet. Det er nødvendigt, at have et velfungerende kreditkort, for at få den store rabat. Det er der en del mennesker, som ikke har af forskellige årsager. Arbejdsløshed, tvangsauktioner, konkurser osv.

    Har du penge, så kan du få....

  8. Selv arrgh! Nu kan jeg jo ikke se de der reklamer, som er cirka overalt, uden at få en lille smule kvalme.

  9. Alle har ret til et nyt køkken, Henriette.

    Nej, det kræver en del ekstra synkebevægelser, Fruen i Midten.

  10. Det er så almindeligt, at kendisser supplerer deres magre indkomst på denne måde, at jeg er blevet ganske immun. Denne dumme reklame siger mig blot, at briller er prissat langt over værdien, hvis man skal være under 1 år for at betale fuld pris. Deri ser jeg egentlig reklamens foragt for kunderne - kunderne er idioter, som tror på hvad som helst.

  11. Det er rigtigt, Eric. Jeg ser dog mest reklamen som et levn fra nullerne, hvad angår måden at se forbrugeren på. Jeg tror simpelthen ikke, der har været en eneste omkring bordet på reklamebureauet, der har haft fantasi til at se, at man også kan se deres reklame, som om at alle vi andre betaler for Bent Fabrics briller.

  12. Jeg kan simpelthen ikke høre Bent Fabrics navn uden at tænke på min venindes gamle og meget venstreorienterede journalist af en far. Han kalder konsekvent Bent Fabrics for "ham, den gamle mand, som spiller så pænt på klaver". Det havde vi megen sjov med, da Bent Fabric lavede forretninger med "Brødrene Bøj og Strækker".

    :-)

Skriv en kommentar